piątek, 7 października 2016

Moc Kasztanowca! Kilka słów o wykorzystaniu kasztanowca w kosmetyce oraz jego właściwościach.


We wrześniu mieliśmy piękny okres polskiej złotej jesieni, czego o październiku powiedzieć nie można. Chłód, niskie temperatury w nocy, wiatr potrafią dać w kość.
Codziennie wychodząc z domu mijam pięknego kasztanowca, który w tym roku obficie obrodził.
Zastanowimy sie więc dziś, jak można wykorzystać moc kasztana w kosmetyce oraz jakie ma właściwości.


Niedojrzałe kasztany, kwiaty kasztanowca, kora i liście są cenione w przemysle kosmetycznym. Przeważnie występują w preparatach na ciężkie nogi, problemy z żylakami i naczynkami. Co odpowiada za takie działanie?

ESCYNA - mieszanina saponin z nasion kasztanowca, ma działanie przeciwzapalne, łagodzi ból i zmniejsza obrzęk. Poprawia przepływ krwi oraz uelastycznia naczynia krwionośne.

Ponadto wyciąg z kasztanowca zawiera kumaryny, flawonoidy, garbniki i fenolokwasy.

KUMARYNA - przede wszystkim środek zapachowy, w ekstraktach z kszatanowca wykazuje działanie wzmacniające naczynia limfatyczne oraz pobudzające przepływ krwi. Właściwości te wykorzystuje sie w preparatach antycellulitowych oraz dla skóry z problemem naczynek.

FLAWONOIDY - wykazują właściwości przeciwzapalne, przeciwalergiczne,przeciwutleniające(wpływające na starzenie sie skóry) oraz przeciwmutagenne.

GARBNIKI posiadają właściwości ściągające, działają przeciwzapalnie, redukują opuchnięcia i obrzęki, wzmacniają skórę, regulują wydzielanie łoju i potu, tworzą ochronną powłokę na powierzchni skóry.
FENOLOKWASY - właściwości ściągające na powierzchni skóry oraz przeciwutleniajace.


WSKAZANIA do stosowania wyciągu z kasztanowca:
- obrzęki pourazowe, również pooperacyjne,
- żylaki oraz zakrzepowe zapalenie żył,
- skurcze łydek, ból pleców,
- zwichnięcia,
- skręcenia stawów.

PRZECIWWSKAZANIA
- nadwrażliwość na substancję, lek,
- przewlekłe schorzenia nerek
Jeśli chodzi o doustne spożywanie:- nie należy spozywać na surowo,
- zbyt długie stosowanie wewnętrzne może skutkowac bólami głowy, mdłościami i pieczeniem

- nie zalecane spozywanie kobietom w ciąży.


Kasztanowiec w kosmetykach do twarzy


Dzięki swoim właściwościom wyciąg kasztanowca znalazł swoje zastosowanie w kosmetykach do cery naczyniowej i skóry wrażliwej oraz wzmacniających.
Zapobiaga powstawaniu "pajączków", wzmacnia i uszczelnia naczynka, przeciwdziała powstawaniu zmarszczek.

Mały przegląd ;)

ok 25 zł/50ml
ok. 60 zł/75 ml
ok.32 zł/30ml
ok. 70zł/50ml

ok 15 zł/50ml


Kasztanowiec w kosmetkach dla nóg i stóp

 W tych kosmetykach zostały wykorzytane właściwości usprawniające przepływ krwi, wzmacniające naczynia oraz uelastyczniające i uszczelniające żyły.
ok 10 zł/50ml
ok. 6 zł/100ml
ok.10 zł/250ml
ok.45zł/150ml






Kasztanowiec w kosmetykach antycellulitowych i przeciwrozstępowych



ok.40zl/200ml
ok.120zł/250ml


ok. 100zł/250ml



ok. 40zł/650g





Kasztanowiec w ziołolecznictwie

Lecznicza nalewka z kasztanowca zwyczajnego


właściwości: Nalewka z kasztanowca uszczelnia ściany naczyń włosowatych i zwiększa ich przepuszczalność do stanu normalnego dzięki zmniejszeniu kruchości naczyń. Usprawnia się przepływ krwi w naczyniach żylnych, co hamuje krzepliwość krwi i przeciwdziała powstawaniu zakrzepów wewnątrznaczyniowych. Działa przeciwbakteryjnie, przeciwzapalnie i łagodnie ściągająco. Garbniki zawarte w kasztanowcu wywierają na przewód pokarmowy działanie rozkurczowe, przeciwzapalne i łagodnie zapierające. Ułatwia wydalanie moczu przy przeroście prostaty. Hemoroidy, dolegliwości w okresie klimakterium, stany zapalne wątroby, gruczołu krokowego, miednicy mniejszej, żylaki nóg, żylak powrózka nasiennego, odmroziny, obrzęki skóry i tkanki podskórnej, obrzęki głośni, płuc, a nawet mózgu, krwiaki, zapalenie ścięgna, zakrzepowe zapalenie żył.

Składniki:50 g suszonych kwiatów, 50 g suszonych owoców kasztana lub 100 g młodych owoców, 4 szklanki wódkiSposób przygotowania: Kasztany rozdrobnić, kwiaty rozkruszyć, zalać w odpowiednim słoju alkoholem, odstawić na 10 dni. W okresie tym kilkakrotnie potrząsamy słojem aby pomieszać jego zawartość. Nalew ze słoja filtrujemy i rozlewamy do czystych butelek. Przechowujemy w ciemnym miejscu.
Zewnętrznie przetwory z kasztanowca podaje się w postaci okładów w leczeniu oparzeń, odmrożeń, ubytków naskórka, zapalenia naczyń włosowatych skóry. Intrakt ze świeżych niedojrzałych owoców leczy zakrzepy i zastoje żylne, nadmierną przepuszczalność naczyń, jest także stosowany w stanach zapalnych i nieżytowych żołądka i jelit.

Dawkowanie: 40 kropli 3 razy dziennie przez okres 30 dni.

żródło: http://www.poradnikzielarski.pl/

EDIT:
jedna z czytelniczek na facebooku napisała, że jej babcia robi okłady z gorących kasztanów przy bólu pleców :)

17 komentarzy

  1. Łał, łał, łał
    Super post. widzę, że się napracowałaś na nim!
    Ogólnie super kosmetyki. Niestety nie posiadam zadego z kosmetyków, ale chyba na coś się skusze

    OdpowiedzUsuń
  2. Boski post! Świetne kosmetyki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post, z którego naprawdę dużo się dowiedziałam. Nie wiedziałam, że kasztany mają takie znaczenie w kosmetykach.

    killa-killaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie miałam pojęcia o tych zastosowaniach! Pierwszy raz spotykam się z takim postem :D
    http://written-by-loony.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Kasztany zawsze kojarzyły mi się z piękną złotą jesienią, nie wiedziałam że mają takie zastosowanie :) Zaskoczyłaś mnie! :)
    http://www.aleksandramakota.pl/

    OdpowiedzUsuń
  6. Na sam początek jak wchodziłam na bloga to spodziewałam sie lifestyle, a tu ngłe zaskoczenie o kosmetykach. NIe wiedziałam , że tyle dobrych właściwości. Udany post :)
    Pozdrawiam,Lu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie miałam pojęcia ze kasztany do tego mogą służyć

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiedziałam, że kasztan można zastosować, jako środek leczniczy, bądź w kosmetologii :) Trochę mnie zaskoczyłaś, ale przynajmniej wiem, że kasztany można do czegoś zastosować ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiedziałam o tych zastosowaniach - chyba poczytam o tym głębiej jeżeli dobrze działają na ból pleców, bo mam problemy z kręgosłupem ;) Przydatna notka!

    MÓJ BLOG
    MÓJ KANAŁ NA YT

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba muszę spróbować tych produktów, nigdy nie korzystałam z niczego z kasztana. Dobrze wiedzieć o właściwościach :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny pomysł na blog! Nie miałam zielonego pojęcia, że kasztany mają takie zastosowanie. Na pewno, gdy będę miała okazje, to wypróbuję jakiś produkt :)
    Pozdrawiam xx
    https://dziewczynawczarnymkapeluszu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawy post. Nie wiedziałam, że kasztan ma tyle właściwości, dla mnie on kojarzy się głównie z robieniem kasztanowych ludzików :)

    BLOG

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow, nie miałam pojęcia że kasztany są tak istotne w kosmetykach. Ciekawy post :)

    natalianowotna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. omg! super ciekawy post, nie wiedziałam że kasztany mają takie właściwości, również kosmetyczne :)) www.julliexy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. widać, że pracochłonny post :) jednak fajnie się czyta :)

    OdpowiedzUsuń
  16. bardzo ciekawie piszesz, nigdy nie spodziewałam się,że kasztanowiec ma aż tyle zastosowań. Z pewnością powrócę do tego artykułu jeszcze wiele razy :) pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie ( http://wilbepretty.blogspot.com/ )

    OdpowiedzUsuń

© Beauty Cosmetics Health Care
Maira Gall